Don't Judge the blog by it's followers

Saturday 22 June 2013

Impian

“I have a dream, a song to sing”
Mmmm, kalau nak menyanyi senang saja, buka mulut dan keluarkan suara. Ditambah dengan nada yang ingin dilagukan. Tak semestinya nak jadi artis baru boleh menyanyi.
Walau macam mana pun, ayat “I have a dream a song to sing” adalah kiasan. Bukanlah seperti yang saya terangkan di atas. Ada makna yang ingin disampaikan. Sedap pulak dengar lagu dari kumpulan Westlife ni. Maka minda memikirkan sesuatu.
Impian…
Hidup ada impian adalah hidup dengan bermatlamat. Sama ada tercapai, ingin dicapai atau tergapai-gapai adalah tiga kategori yang ingin saya tulis mengikut buah fikiran kala ini.
Saya ada impian tersendiri. Orang cakap buat apa habiskan air liur berkata itu dan ini kalau kudrat tidak berjasa. Ayat “kudrat tak berjasa”ini adalah ayat sahabat saya yang unik. Masih segar di ingatan!  Ya, saya faham maksud itu. Saya Cuma perlu bertindak. Jika itu yang saya mahu, saya perlu usaha.
Masa terus berlalu. Kadang-kadang rasa seperti dimakan oleh masa. Usia pun meningkat. Semakin meningkat umur semakin banyak otak mula berfikir. Fikir masa depan serta kelengkapan hidup yang akan mendatang.
Mohon doa dari kalian. ^^

No comments:

Post a Comment