Don't Judge the blog by it's followers

Monday 30 December 2013

Salam Takziah: Shaharil Salman

Tiada kata lagi selepas ini yang boleh dibicarakan dengannya mengenai dunia blog, buku-buku mahupun bidang penulisan. Sungguh Al- Marhum menjadi rujukan saya dalam bidang berkaitan IT dan blog. Orangnya aktif berblog, dan kini http://www.shaharil.com/ akan menjadi tatapan kenangan para pengunjung blognya.


Ajal maut di tangan Allah, Benar, umur, jodoh, ajal dan rezeki itu rahsia Allah. Al Marhum Shaharil Salman  berlibat dalam kemalangan jalan raya petang kelmarin (30/12/2013).

Kali terakhir melihatnya semasa Hari Konvokesyen baru-baru ini, saya amat kesal dengan diri kerana tidak bertegur sapa dengannya. Dan kali terakhir bersembang dengannya di alam maya, kami berbual mengenal kerjaya. Kami pernah memegang amanah dalam satu exco. Al Marhum ditaklif sebagai Timbalan Pengerusi Exco Keusahawanan Kelab PERKIM UUM sesi 2009/2010. Dan ketika itu saya merupakan setiausaha exco keusahawan. Kami satu team bersama Zakwan Abu Hussin, kenangan menjual buku-buku di Foyer FE, UUM adalah detik kami mula mengenali secara rapat.



Orangnya tidak pernah lokek dengan senyuman apatah lagi tidak pernah menyakiti hati sesiapa, itu yang saya kenal. Sentiasa senyum. Kehilangannya buat saya terkejut, terkelu dan tidak percaya. Walaupun jarang melakukan aktiviti bersama semasa di Universiti, al marhum selalu turun padang jika kami mengajaknya untuk ikut serta dalam aktiviti santai.

Doa dari rakan-rakan blogger yang mengenalinya tidak putus-putus diutuskan di dinding Facebooknya. Semoga al marhum tenang di sana. Dan ditempatkan di kalangan para solehin, kami bakal menyusul ke alam sana. Mahu atau tidak, mati itu pasti dan semua orang akan merasainya. Bersediakah kita?

Ayuh semua, saya mengajak diri saya sendiri dan kita semua untuk sama-sama perbaiki diri dan sentiasa bermuhasabah. Hidup itu terlalu singkat. Sama-sama kita beringat.

Al-Fatihah

Shaharil Salman (1989-2013)


No comments:

Post a Comment