Don't Judge the blog by it's followers

Saturday 14 May 2011

Kasih sayang Allah...








Ya Allah, syukur ku padamu
Kasih sayang yang Engkau curahkan tak ku sangka
Walaupun adakalanya diri ini lalai mengingatimu
Betapa Engkau sayangkan hambamu…..

Engkau selalu memberi walaupun aku menolak
Kerana mengikut nafsu yang kejam
Engkau membuka ikatan hatiku

Baru kusedar kini..
Engkau menyayangi aku…cinta yang kau berikan
Tak ku balas selama ini…
Ya Allah..sudikah Engkau menerima ku kembali
Penuhilah umurku dengan kebaikan dan rahmat darimu

Akan ku tutup lubang-lubang kemaksiatan di dalam hati ini
Akan ku penuhi lubang hatiku dengan cahaya mu….
Ya Allah..Engkau jagalah hatiku ini
Hati yang selalu berbolak-balik
Didiklah hatiku dengan tarbiah insani
Jadikan ruangan cinta dihatiku hanya padamu
Lupakan aku pada dunia yang menipu
Cintakan aku pada akhiratmu

Tanda kasih-sayangMu padaku …..


Teguran:

Ya Allah rupanya Engkau hantar tentera-tenteraMu untuk menegur kesalahanku…
Engkau memberi ilham kepada sahabatku untuk Engkau jadikan perantaraan antara kami dengan membawa “message” peringatan dariMu hanya untuk ku
Hari demi hari message dariMu itu ku simpan di dalam hati..ku fikir. Ku faham dan ku tafsir….
Ya Allah Engkau tidak berputus asa dalam menegurku….
Dan aku dapat rasakan..inilah teguran darimu dan aku akui dosa2 ku….
Kini tiba masanya ku membaiki kesalahan dan dosa yang ku lakukan
Dengan izinMu juga, aku akan “setting hati” ini kembali.
Hati ini sudah berhabuk…lama tidak ku cuci…

Syukur ….kerana Engkau memilih aku sekali lagi..untuk berpaut pada “hidayah” itu..
Kukuhkanlah ranting-ranting “hidayah” itu dengan izinMu..jangan biarkan ia rapuh dan patah kerana aku khuatir akan tenggelam dihanyut air sungai yang deras….



Rezeki:


Ketika aku menghadapi masalah kewangan Engkau kirimkan “rezeki “ itu melalui malaikat mikail dan seterusnya Engkau utuskan perantaraan melalui individu yang muncul dalam hidupku.
Ya Allah..hanya padaMu ku memohon rezeki yang ada pada langit dan bumi
Dekatkanlah rezeki itu padaku….
Sucikanlah rezeki itu padaku…
Kini ku sentiasa yakin padaMu..rezeki esok pasti ada
Usah bimbang Allah bersamamu
Bukankah  dia yang mengatur segala urusan dilangit dan dibumi…..
Baru-baru ini…aku berjodoh dengan seorang hamba Allah ini…yang tidak ku kenali…aku tertanya-tanya..apakah hikmah disebalik pertemuan ini…
Sekarang baru ku tahu..dia orang yang di hantar Allah kepada ku untuk murahkan rezeki aku tatkala aku memohon kepada Allah untuk dimurahkan rezeki…
Setiap kali makan..mahu saja dia belanja….
Alhamdulillah….duit makan untuk minggu itu masih boleh bertahan untuk minggu hadapan….terima kasih cik A kerana selalu belanja.
Ya Allah..betapa kau menyayangiku..
Engkau tak kan biarkan aku kelaparan …
Aku ingin mencintaiMu….



Pertemuan:

Allah selalu pertemukan aku dengan orang-orang yang baik…
Yang boleh aku amik pengajaran dan peringatan dari mereka semua
‘mereka “ ini akan tunjuk contoh teladan yang baik kepadaku
Sebab Allah nak aku belajar tentang ilmu kehidupan dengan lebih baik
Sekitarku…memberi tunjuk ajar kepadaku secara tidak langsung
Dari situ aku perhati dan ku tafsir lagi


Apa hikmahnya kan???
Adakalanya Allah memilihku untuk ke suatu tempat..yang tidak ku rancang
Tetapi dengan izinnya..aku telah dipilih ke situ…alhamdulillah….rasa bertuah..bertuah sebab Allah sayangkan aku….dia tak nak aku jauh dari Dia…Dia nak aku jadi baik…..


 cahaya hati:
Alloh Engkau Dekat
Penuh Kasih Sayang
Takkan Pernah Engkau Biarkan
HambaMU Menangis

Karna KemurahanMU
Karena Kasih SayangMu

Hanya Bila DiriMu
Ingin Nyatakan Cinta
Pada Jiwa-jiwa
Yang Rela Dia Kekasihmu

Kau yang Slalu Terjaga
yang Memberi segala

Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi
Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi

Disetiap Nafas Disegala Waktu
Semua Bersujud Memuji Memuja AsmaMu

Kau yang slalu Terjaga
Yang Memberi Segala...

Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi
Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi

Setiap Makhluk Bergantung PadaMu
dan Bersujud Semesta UntukMu
Setiap Wajah Mendamba CintaMu Cahyamu

Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi
Alloh Rohman, Alloh Rohim
Allohu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi

Ya Alloh Ya Romah Ya Alloh 3x



aku ingin mencintaiMu...


Tuhan betapa aku malu atas semua yang Kau beri padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
entah mungkin karna ku terlena sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMU
betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU



aku ingin mencintaiMU
setulusnya,sebenar-benar aku cinta
dalam do'a dalam ucapan dalam setiap langkahku
aku ingin mendekatiMU selamanya
sehina apapun diriku
kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi

3 comments:

  1. Assalamu'alaikum...subhanallah...suatu perkongsian tinta yang menginsafkan...betul tu,kita manusia adakalanya leka...Allah itu Maha Pengasih terhadap hamba-Nya...

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam..cepatnya komen....hehe

    ReplyDelete
  3. kasih sayangNya melebihi kasih sayang manusia kepadaNya

    ReplyDelete