Don't Judge the blog by it's followers

Saturday 10 August 2013

Editor

A part of my dream is to be an editor, writer and so on. From the deepest of my heart, I want to be a writer. Seniku tumpul, hanya bisa berbasa-basi di sini, Cuma mempunyai minat dalam penulisan sastera.



Tahniah kepada salah seorang sahabat baik saya yang telah ditawarkan menjawat jawatan sebagai seorang editor bahasa melayu di Telaga Biru. Sebulan yang lalu, kami sama-sama keluar mencari kerja di sekitar Sungai Petani. Alhamdulillah rezekinya berkunjung tiba. Rezeki di bulan Ramadhan katanya. Selepas raya, beliau bakal memulakan kerjayanya di Telaga Biru.

Mungkin bukan rezeki saya, iklan jawatan kosong as an editor itu pernah beliau post di inbox fb saya, dek kerana tiada degree in Bahasa Melayu, saya lebih merendah diri untuk mencuba. Kata sahabat saya, sewaktu interview mereka memberi soalan berkaitan tatabahasa dan sebagainya seperti soalan exam.
Saya hanya berbekalkan minat di dalam penulisan bahasa melayu tetapi tidak mempunyai kelayakan akademik untuk mengunggulkan diri dalam bidang tersebut.

Tugas yang akan dijalankannya juga satu pekerjaan yang mulia lagi berpahala. Antara kerja beliau nanti adalah menterjemahkan tafsir ayat Al-Quran ke dalam Bahasa Melayu. Dan yang pastinya beliau telah terlebih dahulu jatuh cinta dengan suasana di ruang pejabat Telaga Biru.

Kepada sahabatku khodie…selamat bekerja!


No comments:

Post a Comment