Don't Judge the blog by it's followers

Thursday 3 January 2013

Semalam yang ku rindui..

Semalam…(2 Jan 2013)….demi menghilangkan keberatan di fikiran dan agak stress dengan exam yang berderet, saya keluar berjalan-jalan melihat alam. Alam hijau yang memberi ketenangan. Area UUM sangat kaya dengan hidupan “hijau”…Alhamdulillah jalan sambil berzikir melihat benda-benda hijau dapat melapangkan fikiran yang semak. sempat jugak saya singgah ke bilik kelab PERKIM, lorong tu nampak sunyi tapi tidak di mata saya...
Penghujung bulan jan ni insyaAllah, saya akan berangkat ke Kuala Lumpur, menjalani praktikal di Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia as known as YaPEIM. Allah telah memudahkan urusan penyewaan rumah di sana. InsyaAllah bakal menetap di Apartment Pantai Indah, Pantai Dalam. Episod baru dalam fasa hidup akan dijalani.
Telah lama ingin keluar dari kepompong lama dan jalani hidup dengan kembara ke negeri orang untuk menguji kemampuan diri. Dari dulu lagi ingin berhijrah sebab tak nak stay di tempat yang sama. Pengalaman bekerja di k.L dulu masih segar tersimpan di dalam kotak  memori. Doakan rezeki saya sentiasa bertambah dan dimurahkan rezeki selalu!
Tanam azam dalam diri, ingin membina karier sendiri dengan langkah sendiri dan tersendiri.
Memori di UUM terlalu banyak untuk dikenangkan..sungguh kerinduan itu telah pun menjelma di benak kala ini.
Terima kasih ya Allah..atas segala-galanya…

Lorong Itu Tidak Sunyi...
Riuh Rendah Kedengaran Mereka Ketawa
Lorong Itu Tidak Sepi
Kerna Wajah Keceriaan Mereka Jelas Terpancar

Semalam..
... Lorong Itu Ku Lalui
Sebuah Sketsa Bermain Di Depan Mata
Sungguh Aku Rindu.

di sini punya cerita ku dan mereka....

No comments:

Post a Comment