Don't Judge the blog by it's followers

Friday 11 January 2013

Oh My "Praktikum"

Motor kriss berplat PEQ 4166 ku tunggang untuk membawa diri ini ke pejabat CUIC, biha membonceng bersamaku di belakang, alahai si budak kecik yang cute, orangnya manis persis idaman sang jejaka. Kami berdua memulakan perjalanan dari kolej kediaman ke CUIC untuk mengambil slip penempatan praktikal. selepas selesai urusan di CUIC, kami menuju ke HEP pula untuk mengambil testimonial pelajar (senarai penglibatan student dalam aktiviti-aktiviti universiti dll). Setiap helaian testimonial diselak-selak, melihat kegiatan aktivitiku selama hampir 4 tahun di sini.
________________________________________________

Praktikal? Latihan industry? Internship? Inilah ayat-ayat klise bagi student last year yang perlu hadapi sebelum tamat pengajian. Term “praktikal “ ini adalah the common thing among final year student, ada juga yang kata praktikal ini umpama pra- bekerja.
Agaknya, apa yang bermain di fikiran budak-budak yang nak praktikal ni kan?
Hari pertama?? Ramai yang resah dan gelisah dan juga bimbang untuk membawa diri di sana nanti. insyaAllah..kataku…” semuanya akan berjalan seperti biasa, Cuma biasakan diri dengan orang-orang di sekitar kita nanti” dan pandai-pandai lah membawa diri, yang penting jangan berat mulut atau sombong.
Seramai 6 orang coursemate saya yang bakal menjalani praktikal di YaPEIM K.L. kami semua di tempatkan tingkat yang berbeza mengikut unit masing-masing. Ada yang dapat unit penyelidikan, Smart-Venture, dan Ar-Rahnu. Kebanyakan mereka dapat bahagian penyelidikan.


-Budak bakal praktikal (4 Feb -26 Mei 2013)


1 comment:

  1. Good luck ya... Tak sabar menanti hari tersbut utk sesi Praktikum Julai 2014... huhu (^^)y

    ReplyDelete