Don't Judge the blog by it's followers

Thursday 11 October 2012

Congratulation's on your Graduation..

Bismillahirrahmanirrahim…
Penulisan kali ini saya tidak bercadang untuk menulis panjang…hanya ingin mengucapkan sekalung tahniah buat mereka yang telah melepasi fasa pengijazahan. Alhamdulillah rasa-rasanya, musim konvokesyen telah pun melabuhkan tirainya…di setiap universiti.
Kesempatan di semester 7 ini saya berpeluang merasai nikamat berkonvokesyen walaupun bukan diri ini yang memakai topi serta jubah graduasi, cukuplah sekadar memerhati gelagat dan menghayati kegembiraan saudara-saudara kita yang telah menamatkan pengajian mereka untuk fasa kali ini.
Pada 3 Oktober 2012 yang lalu, pertama kalinya saya telah menjejakkan kaki ke Universiti Malaya bagi menghadiri Majlis Istiadat Konvokesyen abang saya.  Alhamdulillah, beliau telah pun berjaya mengapai segulung Ijazah dengan jayanya. Saya ke sana bersama Ibu dan adik. Jika arwah ayah masih ada, pasti beliau berbangga sekali melihat anak lelakinya berjaya.

Setelah pulang dari Kuala Lumpur, saya sempat meraikan sahabat handai di Universiti Utara Malaysia yang mana mereka adalah keluarga saya di UUM, iaitu my PERKIM family..antaranya adalah Khalifah Omar Abdullah, abg Mohd Jelani, achik Ridzwan Mohamed, Deddy Dixson, kak Fatehah..dan yang tidak sempat bertemu adalah Miska Mardin dan Zarina. Tahniah buat kalian.
Pada malam 8 Oktober, kami mengadakan majlis kesyukuran meraikan kejayaan mereka. Terima kasih kepada semua Mantan's PERKIM UUM kerana sudi hadir.

Bagi yang sedang berpraktikal, selamat meneruskan fasa praktikal anda, InsyaAllah tahun hadapan kita bakal bergraduasi bersama-sama.^^ 
special creation...to achik...from us...
gambar yang telah diedit dan diframekan...hadiah dari kami..^^
Mengembirakan orang lain juga adalah satu ibadah! Semoga ukhwah yang terjalin semakin menetas dan membiak hingga akhirnya. sekali lagi , Mabruk a'la falahukum..

No comments:

Post a Comment