Don't Judge the blog by it's followers

Sunday 4 March 2012

Rindu Yang Jauh

Bismillahirrahmanirrahim…..

Alhamdulillah,
hati mula terdetik ingin mencoretkan sesuatu pada malam ini, disebabkan kondisi hati yang merindui seseorang telah memberi ilham tuk saya menulis di sini….seorang insan yang Allah hadirkan ke dalam hidup biarpun sekejap pertemuan kita, saya yakin kami pasti akan bertemu lagi cumanya bila?di mana?...itu semua dalam tangan Ilahi…

“ Assalamualaikum, apa khabaq? Amboi dah lupa dkt kak ka? Sibuk ka?”

Tiba-tiba msg masuk ke hp…dari kak sumaiyah…..
Ya Allah baru petang tadi saya terbayang wajahnya mengingati kenangan kami bersama…
Tak sangka bukan…bila kita ingat dekat orang…naluri itu sebenarnya terjadi kepada dirinya jugakk…inilah kehebatan Allah yang mencampakkan rasa di dalam hati kita kan…insyaAllah jika hubungan itu kerana Allah pasti ada kemanisannya…
“kak…anis pon rindukan kak huhu…=(“

Seusai solat isyak..hati terus rasa hiba…rasa sedih…dan rindu kan kak sumaiyah….rasa nak sangat berjumpa….dengan dia..

Kak sumaiyah antara senior yang saya paling rapat…mungkin disebabkan kami sama2 orang kedah..saya lebih selesa berkomunikasi dgn dia..yelah cara kami bercakap sama dgn nada yang sama…kdg2 org kedah ni kasar ckit tau bercakap..kalau yang faham…akan faham..kalau tak faham ..jangan terasa hehe..tapi sebenarnya hati kami baikkk….(perasan pulak)….

Kami satu paras , Cuma biliknya berselang satu bilik je dgn bilik saya…teringat pulak detik perkenalan kami kat depan koridor depan bilik..sama2 nak sidai baju kot….start dari situ kami dah mula mengenali antara satu sama lain…

Mungkin jugak disebabkan dia senior saya dalam kos yang sama membuatkan kami senang berkongsi pendapat….kak su penasihat saya sebenarnya…
Pernah saya menangis di biliknya…makan di biliknya…stdy kat pantry sekali…dah macam kakak sendiri…dia cukup memahami saya…

Kak su selalu dengar masalah saya, bila saya bersedih..dia akan hiburkan saya….
Tapi kadang-kadang kita kuat gelak jugak kan kak? Heheh…
Ingat lagi…kak senior yang berjenaka…kata geng surau….tapi gelaknya..hehe….macam tu lah kan bila berkumpul sama2…

Sekarang anis dah sem 6…cepat bukan masa berlalu…dah hampir setahun kita tak berjumpa…alhamdulillah..kak su pon dah sambung master di UM,tercapai jugak impian kak nak sambung master….
Kak ..lepas ni kawen pulak ye….mesti anis pergi kalau tak ada aral melintang….semoga kak cepat bertemu jodoh yaa…

Doakan anis sekali!!!!

kenangan jadi fasi AJKS (minggu orientasi pelajar sesi 2010/2011)
-dari kiri depan aku..kak sumaiyah..n kak diana- 
rindu menyapa kala ini...


dulu kita pernah bersama....
rindunyaa...kenangan dulu....
bila ku berduka
kau sembuhkan kedukaan ku dgn nasihatmu....
bila ku tertawa
kau turut serta..
hari ini ingatan kita saling mengingati
rupanya kita saling merindui...
tidak menyapa
tidak beerti sunyi

kak sumaiyah...terima kasih sebab selalu menemani suka dan duka anis......
kak senior paling sempoi....jaga diri baik2 di sana....insyaAllah ada rezeki kita jumpa lagi..n sembang lama2...=)

(hatiku kata rindu.....)




-      musafir Ilahi & teman setia ketenangan...



No comments:

Post a Comment