Don't Judge the blog by it's followers

Monday 4 March 2013

Perkahwinan abang Jai (Mantan YDP PERKIM UUM)


Jauh menuju ke Felda Mayam, Bera, Pahang bukan alasan untuk tidak menghadiri majlis perkahwinan saudara Mohd Jelani a.k.a mantan YDP Kelab PERKIM UUM sesi 2009/2010 yang telah berlangsung pada 3 Mac 2013. Titik perkenalan kami bermula di dalam Kelab PERKIM lagi, ibarat keluarga dan adik-beradik, hubungan silatulrahim itu semakin berpanjangan. Alhamdulillah, kami adalah antara wakil dari Kelab PERKIM UUM atau lebih umumnya sahabat beliau dari UUM tetap berkunjung ke majlis tersebut. Buktinya, dari UUM jauh bergerak dengan sebuah kereta yang dinaiki oleh empat sahabat manakala saya dan tiga orang lagi yang berada di sekitar Kuala Lumpur tidak melepaskan keinginan untuk menghadiri resepsi beliau.
 

Harapan abg jelani untuk kami berada di majlis akad nikah tercapai walaupun sekejap Cuma. Kami yang lewat menyempurnakan harapan beliau untuk berada di sana terlebih awal telah disempurnakan oleh sahabat-sahabat yang dari UUM sampai awal ketika itu. Akibat tidak biasa dengan jalan di Kuala Lumpur, melumpuhkan pergerakan kami untuk sampai di sana lebih awal. Kelewatan kami adalah disebabkan jalan sesak serta tidak tahu jalan untuk ke UIA bagi mengambil seorang sahbat di sana. Alhamdulillah, tiba di rumah pengantin pada jam 2 petang.

Jauh menuju ke pedalaman kawasan felda berbaloi demi sahabat. Bak kata kak fatihah “berbaloi sangat”.

Resepsi perkahwinan yang sederhana tetapi bahagia melihat mereka seolah-olah ada keberkatan di sebaliknya. Itulah yang menjadi sunnah dalam perkahwinan. “Biar sederhana. Yang penting ada keberkatannya”.

Ketika ingin bergambar, pasangan pengantin kelihatan masih segan walaupun telah sah menjadi suami isteri. Kami memandang mereka dengan perasaan yang bahagia. Bercinta selepas berkahwin adalah sangat indah! “terasa seperti mimpi, tetiba dah ada isteri” itulah ungkapan kelucuan abang Jelani sewaktu kami berbual dengannya.
 

Kak siti juga bekas pelajar UUM di bidang Perakaunan Sistem Maklumat yang kini sedang bekerja di Tabung Haji Kelana Jaya. Manakala abang Jelani bertugas di Alor setar sebagai Branch Manager di sebuah company pengiklanan dan percetakan, jauh tersasar dari bidang asal beliau iaitu Kaunseling. Begitulah katanya bahawa beliau tidak ingin makan gaji tetapi mahu berusaha sendiri dalam bidang perniagaan.
 

Beliau yang kami kenal dengan sifat rendah diri membuatkan kami selesa dengannya. Ujian demi ujian yang telah beliau hadapi pernah kami merasainya walaupun bukan secara keseluruhannya. Komitmen abang Jelani jelas terpancar ketika memimpin kelab PERKIM UUM dan jasa beliau sangat besar sehingga beliau mampu diberi tanggungjawab sebagai YDP Kelab MAMPU (kelab-kelab PERKIM seluruh IPT).
 

Tahniah abang Jelani dan pasangan. Doa kami panjatkan agar bahagia dan mendapat keredhaan di sisi Ilahi.

No comments:

Post a Comment