Don't Judge the blog by it's followers

Monday 30 July 2012

Doakan Kejayaan kami!

Alhamdulillah. Selepas bertahun ..kami bertemu semula….terutamanya syahidah yang sudah tamat pengajian ijazah nya dalam bidang bahasa arab di Universiti Al-al Bayt, Jordan dan Amira yang pulang bercuti semester di sini selama 2 bulan…juga sedang melanjutkan ijazah dalam bidang yang sama di Universiti Al-Azhar, Mesir. …mereka berdua lah sahabat saya yang ke oversea.

Bak kata sahabat yang lain “ tak..pe kita duk Malaysia, jaga Malaysia..hehe” begitulah seingat saya tika di bangku sekolah. Dari sekolah rendah kita bersama especially with syahidah, syafika, amira, shahira dan hakimah. Tidak lupa juga khodie yang mula menjejak kaki di Daris semasa form 4. Kita semua rapat dan terus kekal sehingga kini.

Kini, masing-masing memburu impian dalam jihad ilmu di atas landasan kehidupan tersendiri. Kelebihanmu  merawat kekuranganku, kekuranganmu ku sembuhkan dengan kelebihanku.



Setiap ruang tercipta memori…bagaikan semalam kita berada di dalam kelas, berbaris di belakang mengawal perhimpunan..dan sebagainya..hampir lupa tuk diceritakan di sini. Kadang-kadang tak semua babak kehidupan itu dapat kita ingati kan? Cukuplah sekadar merasa dan mengalaminya, kerna yang mengalami akan merasainya.


InsyaAllah setahun dua lagi kita bakal melepasi fasa “pengijazahan”dan menaiki ke fasa yang seterusnya mengikut kehendak hati masing-masing. Ilmu yang ada kita amalkan dan seterusnya berbakti…sejajar dengan moto sekolah tercinta, “Berilmu, Beramal, Bertakwa, dan Berbakti. InsyaAllah doakan kejayaan kami semua!

Doakan kejayaan kami…
Anis Sakinah Azizan, jurusan Pentadbiran Muamalat, Universiti Utara Malaysia.
Nor Syafika Ridzuan, jurusan Perbankan Islam, Universiti Utara Malaysia
Siti Khodijah Che Mee, jurusan Bahasa dan Linguistik, Universiti Putra Malaysia.
Nur Amera Che Harun, jurusan Bahasa Arab, Universiti Al-Azhar, Mesir
Nuur Syahidah Shaari, jurusan Bahasa Arab, Universiti Al-al-Bayt, Jordan
Nor Shahira Babjan, jurusan Perakaunan, Universiti Teknologi Mara, Shah Alam
Nor Hakimah Azemi, jurusan Syariah, Kolej Universiti Insaniah.

Tintaku melakar...

No comments:

Post a Comment