Don't Judge the blog by it's followers

Friday 16 December 2011

Bila Keseteresan Melanda

Bismillahirrahmanirrahim…..
Kalam mulia ku buka bicara tanpa suara ini…
Agak lama tidak bercerita di ruangan maya ni kan…recently, asyik post tentang puisi je kan….almaklumlah kita bersastera kejap….sebab permintaan hati macam tuu…so kena layan jelah kan….
Baik…kita tak mau dah sedih-sedih ni..walaupun baru saya sedar buku teks f.m saya hilang…ujian..ujian…lagi berapa minggu nak exam….tetiba buku hilang..sangatlah pelik..di mana letak pon tahu….semoga Allah permudahkan daku dalam menemui kembali buku tersebut..hanya doa dan harapan ku sandarkan pada ya Rabb….(amiiiiin)
Minggu yang dilanda keseteresannnnn……………
Sejak selepas cuti pertengahan semester yang lalu, dihujani dengan program..program..dan program..tanpa henti..sampai kadang-kadang berjenaka sekejap dengan sahabat..”eh minggu depan  xde program ke….??...rasa janggal pulak bila tak xda program….hahha..
start program ziarah hospital Sg.Petani, Bengkel Dakwah, PERKIM Le Tour De DPP, Persidangan MAMPU, Program bersama komuniti masyarakat Siam, PERKIM Integrated Challeges, yang terbaru..ni MISSCALL 4 dan akan datang AGM PERKIM....pastu Sinar Gemilang 9 Ke kampung orang asli dan InsyaAllah terbang ke sabah sekiranya ada rezeki.
Setiap minggu dipenuhi dengan program...tapi Alhamdulillah...ada hikmahnya juga disebalik itu, ukhwah kami semakin erat..kalau boleh hari-hari nak jumpa dan wajib jumpa...kalau tak jumpa rindulah jawabnya.....di sebalik kesibukan tu, sempat lagi kami "games".....itu yang bestt....release tension org kata....games jelah ke mana-mana pon...ke Changlun atau sebagainya...
Bila stress..naik kereta pusing sampai Jitra..haaa..tu paling best....
roundabout kt Jitra
Bila berserabut dengan assigment,kuiz dan sebagainya....ditambah pulak dengan program-program yang kena handle..mulalah hati dan fikiran jadi lemas. Tapi apa yang penting..kita cuba selaraskan kedua-duanya dengan baik. Macam mana nak selaraskan..tu yang bergantung atas individu itu sendiri....takut-takut kita banyak memperkosakan masa.
"Alwaajibaat aktsar Minal Awqaat"..
benarlah kata ungkapan ini....iaitu..kewajipan/amanah/tanggungjawab itu lebih banyak dari masa....
"kak tahu tak camna nak hilangkan stress..jom ikut saya..." kata adikku yang comel...



akhirnya....apa lagi....main hujannnnn....................hehe

pandangan dari susur gajah dekat varsity mall

merintih bersama hujan..huhu
  
hilang stress dah..yay....


terima kasih Allah......
 Begitulah alkisahnya...hehe....

Selalu stress...kami akan keluar makan ramai-ramai (games).....

games.....



p/s:
sebenarnya....sekarang ni tgh ada assigment.....boleh pulak update entry baru.....nak buat camna..ni juga caranya nak hilangkan streessssssssssssssssssss...........

No comments:

Post a Comment