Don't Judge the blog by it's followers

Wednesday 15 June 2011

Luruskan hatiku kepadaMu...


Aku hamba pendosa….

Ya Allah.
aku tak setia padamu….seringku memungkiri janjiku padaMu…

Y a Allah..
aku dahagakan cintaMu tapi pada masa yang sama aku leka dengan kehidupan

Ya Allah..
kenapa aku sering tidak menepati kata-kataku….

Ya Allah..aku tahu Engkau mengujiku dengan kata-kataku sendiri
Kerana kau mahu menguji sejauh mana kebenaran kata-kata yang aku ukirkan

Ya Allah…
hidayahkan aku sepanjang masa
Hidupkan aku dengan ruh Islam…
Luruskan hatiku ya Allah…
Kenapa…kenapa..dan kenapa…hamba jatuh kembali sesudah hamba bangun..
Teguhkan kaki ku untuk terus berdiri melangkah hingga ke syurga…..

Ya  Allah…
Hamba tahu dunia ini tak lama..
Hampir ke penghujungnya..
Namun sejauh mana  ketaatan hamba kepadaMu…
Ya Allah..kekalkan hidayah itu dalam diri hamba….
Hamba perlukannya….
Janganlah Engkau rampas “ia” dariku…
Biarlah hidayah itu bersamaku..
Agar hamba tidak terjatuh kembali…..
Hamba ingin bangun dan berlari menyusuri jalan ke syurga…
Jangan…jangan Engkau biarkan aku menyalahi undang-undang di jalan itu..
Agar aku  lulus menyusuri setiap langkah…..

Bersihkah diriku dari dosa-dosa yang ku lakukan selama ini..???
Layakkah aku untuk menetap di syurgaMu..
Tuhanku…jangan biarkan hidayah itu pergi setelah ia bersamaku…
Aku perlukan hidayah sebagai peneman…

Aku tidak pandai menjaga diri sendiri ya Allah…
Ya Allah..aku perlukan diriMu…
Sepanjang hayatku….
Biarkan Sujudku hanyalah padaMu….



-Sesungguhnya dosa itu menghalang kepada ketenangan..-



No comments:

Post a Comment